Alimente exotice și de ce le-am consuma

Când spunem alimente exotice deja plecăm cu gândul departe, peste mări și țări. Ei bine, acum trăim vremuri în care aceste alimente exotice ajung la noi destul de repede și ne putem bucura de ele. Sunt o multitudine de de fructe și legume exotice, pe unele le-am văzut în supermarketuri, pe altele doar în poze. Vom vorbi doar despre cele care ne sunt mai comune și accesibile, în primul rând.

5 alimente exotice cunoscute în România

Jackfruit

Acest fruct are origini în India și în Malaezia și la noi este întâlnit mai mult sub formă de conserve, mai exact pulpa interioară a acestuia este folosită la gătit. Fructul în sine are o coajă groasă, ușor țepoasă, apoi urmează o pulpă care protejează bucăți dulci de fruct și mai apoi semințele acestuia. Primul strat de pulpă a devenit o delicatesă vegană deoarece are o textură asemănătoare cărnii. Jackfruitul gătit poate fi transformat în mâncăruri foarte delicioase, cum ar fi shaorma vegană sau pulled „pork” vegan.

Fructul pasiunii

Fructul pasiunii are un gust acrișor, extrem de parfumat, iar pulpa… sunt de fapt niște semințe îmbrăcate într-un strat ușor gelatinos. Conține vitamina A și C, este bogat în polifenoli și carotenoizi și dă un gust extraordinar limonadelor. Un fruct asigură 2 grame de fibre, ceea ce pentru dimensiunile lui, cam cât o minge de golf, înseamnă mult. Fibrele știm că ne ajută în eliminarea ușoară din corp a reziduurilor alimentare.

Mango

Cine nu a auzit de mango! Dulce, zemos, parfumat, însă mai greu să îl găsim la noi într-o formă plăcută nouă. Fie nu este copt bine, fie este prea ațos. De aceea fructele congelate nu sunt de evitat, pentru că pot fi mult mai gustoase decât cele proaspete. De regulă, fructele congelate sunt ambalate sub condiții stricte, atunci când fructele sunt coapte. Sunt spălate, curățate, tăiate și congelate rapid cu ajutorul unor tehnici performante.

Mango conține vitamina C, cupru, folați, vitamina A, vitamina E, B5 și vitamina K și antioxidanți. Antioxidanții sunt cunoscuți pentru faptul că ne protejează împotriva radicalilor liberi și împiedică degenerarea celulară.

Precum multe alte fructe, mango contribuie la reducerea riscului de cancer, însă fără să neglijăm un stil de viață cât mai sănătos, atât mental, cât și fizic.

Cartoful dulce

Cartoful dulce vine din America și este cunoscut și la noi de câtiva ani. Pulpa acestuia este dulce, chiar și după gătit, mai dură atunci când este crud, dar mai moale când este gătit.

Nu este plăcut de toată lumea, pentru că poate fi prea dulce pentru gustul unora. Ce nu știu mulți, este că poate fi perfect gătit cu puțin cimbru și sumac sau stropit cu suc de lime înainte de a fi mâncat. Și, pentru că este dulce și are o cremozitate aparte când este copt, se poate pune în dulciuri și astfel diminuăm consumul de zahăr prelucrat. 

De ce l-am consuma totuși? Este mai prietenos cu diabeticii, pentru că le îmbunătățește sensibilitatea la insulină când este consumat cu coajă. Prin conținutul important de potasiu ne protejează sistemul cardiovascular. Ne menține sănătatea ochilor datorită conținutului de vitamina A.

Bamele sau degetele doamnei

Așa o denumire frumoasă pentru o legumă plăcută și mai puțin cunoscută nouă. Din experiență proprie, pot spune că bamele sunt extrem de delicioase atunci când sunt perpelite pe o tablă la foc puternic și mâncate cu mujdei de usturoi. Sunt slab calorice, conține fibre, vitamina K, potasiu, magneziu, calciu și folați. Bamele sunt întâlnite în bucătăria indiană și atunci când sunt gătite își modifică ușor interiorul. Mai exact, în sosuri devin ușor mucilaginoase, însă varianta lor friptă pe tablă este extraordinară. Însă să știți că și acest mucilagiu are un scop în corp, ajutând la eliminarea mai eficientă a toxinelor. Și musai să fie mai mici și mai crude, nu le alegeți pe cele prea mari pentru că sunt mult mai greu de mestecat. 

Bamele mai conțin și lectină, un tip de proteină care luptă împotriva celulelor canceroase.

Înainte de a le cataloga drept alimente exotice, scumpe și inaccesibile, fructele și legumele exotice au și ele beneficii importante pentru sănătatea noastră și este bine să le includem în dietă. Nu trebuie să fie un obicei zilnic, dar diversitatea nu a făcut rău nimănui. Fiți deschiși și bucurați-vă de darurile naturii!

Nu uita să distribui articolul!

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on email
Share on pinterest

Articole similare: