Dacă sunt sportiv vegan ce suplimente îmi sunt necesare?

Sportiv Vegan

Ca sportiv vegan te regăsești în postura în care, datorită activității fizice intense, este necesar și sănătos să suplimentezi alimentația ta. Sportul de performanță necesită suplimente nutritive de calitate pentru o bună susținere a organismului. Sportul de performanță solicită corpul uman mult mai mult decât activitățile zilnice. De aceea, suplimentele vin în ajutorul refacerii corpului.

Sunt sportiv vegan

Bineînțeles că fiecare individ este diferit și funcționează diferit. Unii se pot reface mai rapid, iar alții pot masca deficiențe nutriționale care apoi pot dezvolta afecțiuni. Ca sportiv vegan cel mai bine este să-ți construiești o dietă vegană optimă ție. Și nu în ultimul rând, să îți verifici starea de sănătate prin analize periodice. Sportul erodează corpul într-un ritm mult mai rapid decât dacă ai un nivel de activitate fizică încadrată în „normal.

Așa că vorbind de orice fel de sportiv, recuperarea și timpii de odihnă sunt necesare, dar și suplimentele nutritive de calitate.

Cele mai importante suplimente vegane pentru sportivi

Trecem în revistă vitamina B12, pentru că despre ea am mai scris, și menționăm următoarele suplimente: Omega 3, fier, vitamina D, zinc, creatină, carnitină, BCAA, pudră proteică vegană, ca fiind de bază.

Omega 3 reprezintă o clasă de acizi grași esențiali, care nu sunt produși de corp. Cei mai importanți acizi sunt ALA – acid alfa linolenic, DHA – acid docosahexanoic și EPA – acid eicosapentanoic. Omega 3 este regăsită și în vegetale, însă conversia ei este dificilă și se pierde foarte mult până la absorbția în organism.

Cele mai importante sunt DHA și EPA, ALA fiind și greu de convertit și găsindu-se în cantități prea mici în sursele vegetale. DHA se găsește în retina ochiului, în creier și în piele. Are o deosebită influență în întărirea sistemului imunitar și în susținerea sănătății inimii. EPA reduce inflamația în corp, de aceea se recomandă ca după eforturi intense să avem o alimentație bogată în acizi grași esențiali, precum Omega 3. Surse bune de DHA și EPA se regăsesc în suplimente din alge, însă sunt mult mai scumpe decât clasicele extracte din ulei de pește. Pentru o eficiență crescută se recomandă a se lua împreună cu vitamina D, după o activitate fizică intensă.

Din păcate, sursele directe de DHA și EPA sunt insuficiente, conversia lor direct din alimente fiind mică. Totodată se recomandă atenție la raportul de Omega 3 versus Omega 6. O alimentație bogată în uleiuri vegetale, semințe, nuci și alune poate crea dezechilibre în corp.

…continuarea articolului săptămâna viitoare

Nu uita să distribui articolul!

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on email
Share on pinterest

Articole similare: