Cum să mănânci mai puțină carne

Nu ești vegan, poate nici nu-ți dorești să devii, însă ți-ai propus să reduci consumul de carne din varii motive. Fie te gândești la sănătatea ta, fie vrei să ai mai multă energie, fie vrei să experimentezi temporar un stil de viață diferit. Însă cum faci această schimbare și ce implică ea?

Motive pentru care vrei să renunți parțial sau total la carne

Dacă te-ai gândit la sănătate, sunt studii care confirmă că o dietă vegană reduce riscul de boli cardiovasculare, de cancer de colon și de diabet de tip 2. Mai multe mese bogate în legume și fructe înseamnă mai multe fibre, vitamine și minerale necesare bunei funcționări a corpului tău.

Mai multă energie? Da, o digestie concentrată pe proteine animale prelungește timpul de trecere a alimentelor ingerate din stomac spre intestine. Te simți mai somnoros și fără chef după o masă bogată în carne? Proteina animală este responsabilă pentru lipsa ta de energie. Dacă adaugi la masa de prânz alimente ușor digerabile sau cu timpi mai mici de digestie decât ai cărnii, vei avea mai multă energie.

Te atrage ideea de a fi vegan pentru o scurtă perioadă de timp? De ce nu?! Atâta timp cât vei învăța cum să-ți organizezi corect mesele, vei avea parte doar de beneficii. Plus că îți vei atinge scopul: mănânci mai puțină carne de-a lungul unui an, spre exemplu. Ca să-ți fie mai ușor să renunți la carne, poți alege chiar perioadele de post de peste an. Familia ta sau poate colegii de la serviciu vor ține și ei post și astfel vei fi mai puțin tentat să alegi un fel de mâncare cu carne.

Cum faci să reduci carnea

Crează-ți o rutină. Dacă ai citit articolele noastre, cu siguranță ai descoperit informații despre Luni fără carne. Ei bine, poți adopta o zi pe săptămână în care să nu mănânci carne. Dacă luni pare mai greu, poate fi orice altă zi din săptămână. Sau organizează-ți fiecare zi astfel încât seara să ai o masă ușoară și fără carne.

Când mergi la cumpărături, ai grijă să pui în coș o cantitate mai mică de carne, să alegi mai multe leguminoase și legume. Ca să-ți fie mai ușor, gândește-te ce ți-ar plăcea să mănânci în săptămâna respectivă și fă-ți un plan alimentar de acasă.

Propune-ți să testezi cât mai multe rețete vegane. Ca să-ți fie mai ușor, invită la masă un prieten sau doi ca să le arăți și lor descoperirile tale culinare. Dacă crezi că este dificil să testezi acasă, mergi la workshop-uri dedicate gătitului vegan. Poți urmări și vloggerii vegani care postează rețete video și astfel urmărești pas cu pas rețeta. Și foarte important: să nu-ți fie teamă să experimentezi.

Mergi în restaurante vegane sau comandă mâncare vegană. Atât noi, Sara Green, cât și alți prieteni care furnizează mâncare vegană, îți putem oferi alternative vegane delicioase: burgeri vegani, wrap-uri, salate, Buddha Bowl-uri vegane sau deserturi vegane. Universul vegan este variat și plin de surprize, tu doar încearcă.

Nu uita să distribui articolul!

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on email
Share on pinterest

Articole similare: