10 alimente care hidratează

Este sezonul fructelor și legumelor, natura a creat totul atât de minunat, încă a avut răbdare să lase fiecare fruct și legumă să se coacă una după alta. Cu siguranță ați observat că întâi apare sezonul frunzelor verzi, apoi timid apar primele legume de grădină care merg foarte bine în salate. După înflorirea copacilor se coc primele fructe, iar acestea se afișează rând pe rând spre a fi culese și savurate.

Conținut de apă în fructe și legume

Din toate minunățiile naturii, am căutat să vedem care sunt cele mai hidratante și cu ce alte beneficii vin la pachet. Multe dintre acestea au o încărcătură bună de vitamina C, alte conțin mai multă vitamina A și vitamina K, altele ceva mangan și potasiu, dar și vitamina B6.

Spre surprinderea noastră, salata verde are un conținut ridicat de apă, precum și alte frunze verzi. Salata verde conține 95% apă, vitamina A și K, acesteia i se alătură și castravetele și dovlecelul cu același procent de apă. Castravetele este mai slab nutritiv, însă dovlecelul conține vitaminele B6 și C, mangan și potasiu.

Ardeiul gras verde și roșia conțin 94% apă, ambele conțin vitamina C, însă ardeiul gras abundă în această vitamină. Ele mai vin la pachet cu vitamina A, B6, K și potasiu.

Celebrul pepene roșu are în compoziția lui 91% apă, apoi vin piersicile cu 89% apă și prunele cu un procent de apă de 87%. Toate aceste 3 fructe conțin vitaminele A și C, iar prunele mai conțin potasiu și vitamina K.

Zmeura și caisele conțin 86% apă, zmeura are un mare conținut de vitamina C și de fibre, iar caisele au și ceva potasiu în compoziție.

Beneficiile consumului de fructe și legume

Acum că știm ce procent de apă au fructele și legumele enumerate, să vedem și cum ne ajută prin ceea ce conțin. Majoritatea fructelor și legumelor conțin vitamina C, dar la ce ajută această vitamină? Păi în primul rând să vă bucurați de un aspect frumos al pielii, pentru că participă la biosinteza colagenului. De aceea pielea noastră are un aspect mai frumos vara, nu-i așa? Vitamina C are un rol important în imunitate și ajută la absorbția fierului din plante.

Vitamina A, prezentă în salată, roșii, caise, pepene, ardei gras, piersici și prune, sprijină vederea, sistemul imunitar și ajută la buna funcționare a inimii, plămânilor, rinichilor, dar și a altor organe. În fructe și legume întâlnim provitamina A, cea mai des întâlnită formă a acesteia fiind betacarotenul.

Vitamina K, prezentă în castravete, salată, ardei gras, zmeură și prune, este răspunzătoare de coagularea sângelui și de sănătatea oaselor prin transportarea calciului în sânge. Vitamina B6 din dovlecel și ardei gras participă la metabolizarea carbohidraților și proteinelor și ne ajută în a avea o mai bună concentrare în activitățile de zi cu zi. Pentru reflexe bune ne ajută manganul din dovlecel și zmeură, iar un alt element menționat în compoziția unor fructe și legume, potasiul, este aliatul sănătății inimilor noastre.

Pentru că suntem în acest sezon îmbelșugat, ar fi bine să ne bucurăm de toate darurile naturii. Știm ce ne hidratează, știm ce ne face pielea mai frumoasă și ce ne ajută să ne menținem starea de sănătate în parametri.

Surse: https://ods.od.nih.gov

Nu uita să distribui articolul!

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on email
Share on pinterest

Articole similare: